Uudised

Selgusid Kaugtöö Tegija 2019 märgise saajad ja parimad kaugtööd soosivad juhid

14.06.2019
/
BLOGI

Foto: Marek Metslaid

13. juunil 2019 kuulutati välja 39 uut kaugtöö märgise saajat. Tunnustuse said muuhulgas Transferwise, Bolt, Tartu Ülikooli Narva Kolledž ja Muinsuskaitseamet. Parima juhi tiitel anti välja erandina kaks korda. Selle pälvisid Eesti Haigekassa juht Rain Laane ja Messente Communications juht Lauri Kinkar.

 Märgist annavad juba kolmandat aastat välja Targa Töö Ühing koostöös Elisa ja Personalijuhtimise Ühinguga PARE. Targa Töö Ühingu juhi Ave Laasi sõnul on tänaseks koos selle aasta 39 uue märgise saajaga kokku juba 120 märgise omanikku. “Aja- ja kohapaindliku töö osakaal Eestis kasvab pidevalt, seda näitavad nii uuringud kui ka jätkuv huvi märgisele kandideerimise vastu.” Laas tõdes, et praktika igas ettevõttes on väga erinev. “On jätkuvalt neid, kellel on töökorraldus on välja kujunenud töö käigus, ilma põhjalikumate suunisteta, võimalust kasutatakse vastavalt vajadusele. Aga rõõm on näha, et iga aastaga on aina enam neid, kes teevad seda läbimõeldumalt: paika on pandud ühised töötamise kokkulepped, välja töötatud sobivad tehnilised vahendid ja kanalid.”

Žüriiliikme ja Elisa personalivaldkonna juhi Kaija Teemägi sõnul väärivad eraldi tunnustamist ka kandideerijad, kes sel aastal nomineerisid nimeliselt juhi või isegi mitu. “Neid ettevõtteid oli üle poole kandideerijatest. See näitab, et kaugtööd tajutakse aina enam juhtimise osana, mida see ilmtingimata ongi. Parima juhi tiitli saanud Eesti Haigekassa juhi Rain Laane ja Messente Communications juhi Lauri Kinkari puhul paistiski silma see, et nad mõtlevad sellele, kuidas kogu ettevõttes läbivalt targalt töötamist juurutada ja töötajaid ise oma eeskujuga julgustada,” selgitas Teemägi.

 Eesti Personalijuhtimise Ühingu PARE juht Kärt Kinnas aga rõhutas, et märgisele kandideerinud ettevõtete rohkus ja mitmekesisus näitab selgelt, et selline töötamise viis on ettevõtetes aina loomupärasem. Ettevõtete hulgas oli nii avaliku sektori esindajaid, eraettevõtted aga ka MTÜsid. “Paindlik töökorraldus on jõudnud ka ametikohtadele, kus seda kümmekond aastat tagasi poleks võimalikuks pidanud, hea näitena võib siin esile tõsta näiteks Häirekeskuse,” selgitas Kinnas.

“Ankeetidest peegeldus ka, et ettevõtted mõtlevad teadlikult töötajatega kaasa. Targalt töötajate ootused töökeskkonnale on viimastel aastatel tugevas muutumises. Töökeskkondade loomisel arvestatakse tegevuspõhisust ja suurt rõhku pannakse just koostööle,“ lisas žüriiliige ja Worklandi asutaja Indrek Hääl.

2019. aastal said märgise järgmised ettevõtted:

AgileWorks AS, All Media Digital OÜ, Bolt (endine Taxify), Eesti Geoloogiateenistus, Eesti Haigekassa, Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit, Elektrilevi OÜ, Gjensidige Eesti filial, GoTravel AS, Häirekeskus, Keskkonnainvesteeringute Keskus SA, Klienditugi OÜ, Leego Hansson OÜ, Lincona Konsult AS, Messente Communications OÜ, Milrem LCM OÜ, MRPeasy OÜ, Muinsuskaitseamet, Norwegian-Estonian Chamber of Commerce, PCC Projekt AS, Proact Estonia AS, Profia Arvestuse OÜ, Recruitment Estonia OÜ (CVO Recruitment & Simplika), Riigi Infosüsteemi Amet, RL Raamatupidamine OÜ, Saue Production OÜ, Scoro Software OÜ, Severitas OÜ, SimplBooks OÜ, Sisekaitseakadeemia, Sotsiaalkindlustusamet, SpeakSmart OÜ, Tallinna Tervishoiu Kõrgkool, Tammiste Personalibüroo OÜ, Tartu Maakohtu kinnistus- ja registriosakond, Tartu Ülikooli Narva Kolledž, Transferwise Ltd Eesti filiaal, Vaimo OÜ, Viru Maakohus

 Parimad kaugtööd soosivad juhid on 2019. aastal Eesti Haigekassa juht Rain Laane ja Messente Communications juht Lauri Kinkar.

 Konkursi žürii koosnes oma ala ekspertidest, kes hindasid ettevõtete eneseanalüüsides nii kaugtöö töökorraldust, tehniliste lahenduste kasutamist kui ka läbimõeldud tervikpildi tajumist. Žüriis olid Targa Töö Ühingu juhatuse liige Ave Laas, Elisa personalivaldkonna juht  Kaija Teemägi, Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE tegevjuht Kärt Kinnas ja Worklandi asutaja Indrek Hääl. 

Kaugtöö Tegija on digitaalne märgis, mida ettevõte saab kasutada tööandja- ja organisatsiooni mainekommunikatsioonis. Sel aastal sai märgise 39 ettevõtet. Kokku on Eestis märgise omanikke 120. Märgise saajate nimekiri on üleval smartwork.ee lehel. Ettevõtte õigust märgist eksponeerida ja kasutada saab kontrollida samuti smartwork.ee lehel. Märgis antakse välja kolmeks aastaks. Pärast seda on ettevõttel märgist uuesti võimalik taotleda. Ettevõtmise on ellu kutsunud Targa Töö Ühing, Elisa Eesti ja Eesti Personalijuhtimise Ühing PARE. Vaata lähemalt...

Personalihaldamise tarkvara CakeHR - tunnustades uusi horisonte

16.11.2018
/
BLOGI

Meie oleme CakeHR - veebipõhine personalihaldamise programm, pakkudes kiiremat ning effektiivsemat personalijuhtimise lahendust tuhandetele kasutajatel üle maailma. CakeHR sai alguse aastal 2012 Ühendkuningriikidest ning kontoritega Riias ja Tallinnas, on meil kliente üle maailma rohkemas kui 1000s linnas. Vaata lähemalt...

Mis vahe on vanal pesumasinal ja personalitarkvaral?

07.11.2018
/
BLOGI

Kas teie praegune personaliandmete haldus on teie firma jaoks parim võimalik lahendus? On küll, ütlete? Vaata lähemalt...

BLOGI: Arenguvestlus töötajaga - sada häda!

16.10.2018
/
BLOGI

Olen selle aastal tegelenud üllatavalt palju arendavate vestluste ja arenguvestluste mõtestamise, värskendamise, loomise, elluäratamise ja süsteemsusega.

Vestlejate (loe: koolitusel osalejate) seas olen kohanud nii vestluste fänne, kui ka neid, kelle jaoks (arengu)vestlused on mõttetud ja formaalsed. Kusjuures viimaseid on kaugelt rohkem. Hinnang vestlustele tuleneb ikka sellest, mida igaüks personaalselt on kogenud.

Tundub, et vestlusi peetakse olulisteks, samas ei ole neid toimima saadud vaatamata “teaduse ja tehnika revolutsioonile”. Vaata lähemalt...

Koduste personalijuhtide klubi

24.08.2018
/
BLOGI

Alates 2017. aasta septembris käib igakuiselt koos selline väike armas grupp personalitöötajaid, kes on beebide ja väikelastega kodused, aga tahaks vahepeal kas veidi tööjuttu ajada ja valdkonnategemistega end kursis hoida. Tavapärast seminari või PARE klubi eristab meie üritustest see, et ootame kohtumistele personalitöötajaid koos väikelastega, mistõttu tuleb arvestada sellega, et laste hääled, kilked ja mänguasjade hääled saadavad tervet üritust algusest lõpuni. Vaata lähemalt...

AMETIAU: Indrek Sarjas augustikuu Directoris

08.08.2018
/
BLOGI

Töötajate värbamine, arendamine ja teiste selliste teemadega tegelemine vajab oskuslikke personalitöötajaid. Tööandja üks võimalus on kutsetunnistusega personalitöötajad. Kindlasti pole kutsetunnistus mingi imerohi, mis alati edu tagab, aga teatud pädevuse olemasolu ning personalitöötaja huvi enda arendamise vastu see siiski näitab. Kirjutab ajakirja Director peatoimetaja Erik Samel oma juhtkirjas.

Loe Indrek Sarjase artiklit "Kutsetunnitus personalitöös - kellele ja miks?" SIIT

Augustikuu Direktorist leiad ka väga hea Tiina Hilleri artikli parimast töötajakogemuse loomisest. Samas ka Bigbanka näitest rääkimas Estel Pukk. Vaata lähemalt...

SEADUSANDLUS: Töölepingu lõpetamine katseajal

19.04.2018
/
BLOGI

Käesolevas artiklis käsitleme tingimusi, kuidas  on korrektne läbi viia  töötajaga töölepingu lõpetamine katseajal. Vaata lähemalt...

Kolmandare riikide kodanike kutsekirjelduse koostamise EL-I vahend

29.03.2018
/
BLOGI

Kolmandare riikide kodanike kutsekirjelduse koostamise EL-I vahend

Eelmisel aastal Euroopa Komisjoni poolt lansseeritud tööriist kolmandate riikide kodanike kutsekirjelduse koostamiseks on nüüdseks kasutatav ka eestikeelsena ning on kättesaadav siit: https://ec.europa.eu/migrantskills/#/.

Tegemist on tööriistaga, mis aitab kaardistada isiku oskusi, kvalifikatsioone ja töökogemust. Selle põhjal saab anda personaalseid soovitusi, mida isik peaks tööturule integreerumiseks edasi tegema (nt suunamine ametiasutustesse, mis tegelevad diplomite tunnustamise, oskuste valideerimise, keele- või muu õppe või tööhõiveteenustega), detailsemalt vt siit

http://ec.europa.eu/avservices/video/player.cfm?sitelang=et&ref=I145869 ja siit http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1412&langId=en. Vaata lähemalt...

Soovitusi olukorraks, kui töötaja on tekitanud tööandjale kahju

13.03.2018
/
BLOGI

Soovitusi olukorraks, kui töötaja on tekitanud tööandjale kahju

Töösuhtes võib tekkida olukord, kus töötaja rikub töölepingust tulenevaid kohustusi ning selle tagajärjel tekib tööandjale kahju. Tööandjal on õigus nõuda töötajalt kahju hüvitamist töötaja süü olemasolul. Vaata lähemalt...

BLOGI: Kes toetab personalijuhti?

12.03.2018
/
BLOGI

Mõni aeg tagasi arutlesime personalijuhtimise magistriõppe ühel erialakursusel sellest, kuidas personalijuht saab toetada ja nõustada juhte ning töötajaid. Selles vallas on personalitöö tegijad vast õnnega koos, sest võimalikke metoodikaid ja lähenemisi on väga palju, tuleb vaid valida hetkeolukorras sobiv välja. Pärast seminari jäin aga mõttesse, et kelle poole pöörduvad needsamad personalijuhid ja töötajad ise, kui mured, probleemid või emotsioonid pea peal kokku ähvardavad lüüa? Vaata lähemalt...