Uudised

Kutsekoda: Avalikustati tööjõuprognoos „Eesti tööturg täna ja homme 2019-2027“

18.05.2020
/
Uuringud

Uuringu järgi jääb 2027. aastal töötajate arv üldjoontes samaks 2019. aastaga. Kasvab keerukamat tööd tegevate spetsialistide ametikohtade arv ning väheneb rutiinseid ülesandeid täitvate töökohtade arv. Vaata lähemalt...

Juhised töökohale naasmiseks peale eriolukorra lõppu

13.05.2020
/
BLOGI

PARE liikmete virtuaalsel kohvihommikul jagas PARE juhatuse esimees  ja SOL Baltics personalijuht Evely Gorobinski oma kogemust ja soovitusi tööruumide ettevalmistamisel töötajate naasmiseks.

SOL Baltics on eriolukorra raames läbi käinud erinevad kriisiga toimetuleku etapid, kus tõstatati küsimusi nii kliendi kui töötaja vaates äri jätkusuutlikkuse tagamiseks. Ettevõtte otsis vastused küsimustele, mida Evely soovitab igal organisatsioonil suurte muutuste ajal küsida - kas me teeme õigeid tegevusi, kas meil on kaasas õiged inimesed ja kompetentsid ning kust tuleb meie tulu. Sealjuures tuleb hinnata, kas väärtused ja organisatsioonikultuur toetavad seda, kuhu organisatsioon tahab 3-4 kuu jooksul jõuda. Kriisiolukorras, kus määramatus on suur, ei maksa teha kaugeleulatuvaid plaane, vaid tasub tulevikku vaadata lühiajalisema perspektiiviga.

Evely rõhutab, et ennekõike on COVID-19 näol tervisekriisiga, mis omakorda tingib majandusolukorra muutused. Võtmesõna tervisekriisiga võitlemisel on puhtus. Puhtus võrdub tervis. Kui viirusriske on maandatud, saab naasta töökohale. Evely annab soovitused, mida tasub tähele panna ja läbi mõelda enne, kui kontoriuksed jälle avatakse.

  • Töötajad ootavad sõnumeid juhtkonnalt. Juhtkond peab tähelepanu pöörama töötajatele igal astmel üksuse juhtidest eesliini töötajateni.
  • ee töötajate seas pulsiuuringuid, et saada infot töötajate meelsusest ja murekohtadest. Kaasa töötajaid küsides neilt ettepanekuid.
  • Valmista ette puhtuseplaan, kuidas töötajad jäävad terveks. Kaardista, millised on lähikontaktid töötajatel omavahel või kolmandate osapooltega. Kaardista sagedased puutepinnad oma ruumides (ukselingid, sahtlid, kapiuksed, vee- ja kohviautomaadid jms) ja ka liikuvatel töökohtadel (autojuhid, kliendi objektil töötavad töötajad jt). Mõtle läbi, millised kohad vajavad juhiseid või kokkulepet.
  • Kaasa info kogumisel töökeskkonnavolinikud, kes uurivad jooksvalt töö käigus inimestelt, kas miski teeb muret, kas midagi jäi märkamata. Täienda puhtuseplaani vajadusel.
  • Edasta töötajatele info uue töökorralduse kohta puhtuse hoidmisel ja anna konkreetsed juhised.
  • Kuigi aeg-ajalt tundub, et ohutusmeetmetest on räägitud palju, ei tee ses osas küll-küllale liiga. Olge julged kolleegidele meelde tuletamast 2X2m nõuet!
  • Viirus nõuab jala pealt maha lõikamist. Selleks aitab kõige paremini mikorkiudlapp ja vesi. Desinfitseerimisel on samuti tõhusam pinnalt pühkimine mitte pihustamine.
  • tSelleks, et oleks töötajal ja ka puhastusteenindajal oleks lihtsam ohupiirkondi märgata, märgista kleepsuga ühiskasutatavad pinnad. Nii pöörad ohule tähelepanu ja aitad vähendada kontakte.
  • Konsulteerige Terviseameti või puhastusvaldkonna professionaalidega, kui vajate kinnitust, kas olete kontori ettevalmistamisel inimeste tagasitulekuks õigel teel.
  • Tunnustage personalitöötajaid inimeste ja organisatsioonide toetamisel kriisiolukorras muutuste läbiviimisel. See töö on nõudnud nupukust ja väga head orienteerumist organisatsiooni ärivaldkonnas, seadusandluses ja inimeste juhtimises.

Vaata lähemalt...

KUTSE OSALEMA RAHVUSVAHELISES PERSONALIJUHTMISE KOMPETENTSIDE UURINGUS

07.05.2020
/
Uuringud

Osale Dave Ulrich’i personalijuhtimise kompetentside uuringus  Dave Ulrich’ i inimressursside juhtimise kompetentside (Human Resource Competency Study) uuring on maailmas juhtiv personalioskuste uuring. Uuring ei kirjelda, mida personalitöötaja oluliseks peab, vaid selle  tulemusel selgub, millist väärtust personaliprofessionaal päriselt loob. Vaata lähemalt...

Personalitöötaja ja organisatsiooni digioskuste küsimustik

05.05.2020
/
Uuringud

Head personalitöötajad!

Eesti Personalijuhtimise Ühingu (PARE) Digitöörühm alustas oma tegevusega 2018. a sügisel ja seadis endale eesmärgiks:
- tõsta personalitöö tegijate teadlikkust oma töö digitaliseerimisest/automatiseerimisest; 
- pakkuda tuge ja lahendusi personalitööd puudutavate tegevuste ja protsesside digitaliseerimiseks/automatiseerimiseks. Vaata lähemalt...

PARE virtuaalsete kohvihommikute sari jätkab eriolukorra lõpuni

21.04.2020
/
PARE sündmused

Alates eriolukorra esimestest päevadest on PARE oma liikmeid kutsunud virtuaalsetele kohvihommikutele, et olla kogukonnale toeks, jagada ekspertide nõuandeid ja vahetada kogemusi. Nüüd, eriolukorra lõppjärgus on kavas veel 4 kohvihommikut: Vaata lähemalt...

PARE konkursi Parim Personaliprojekt 2020 võitja on Politsei- ja Piirivalveamet

16.04.2020
/
BLOGI

Konkursiga Parim Personaliprojekt tunnustab PARE viimase aasta jooksul organisatsioonides ellu viidud uuenduslikke ja edukaid inimeste juhtimist ja arendamist ning organisatsiooni tegevust tõhustavaid projekte.     Vaata lähemalt...

PARE ja Eesti Ettevõtete Kriisiabikeskus käivitavad veebiseminarid ettevõtjatele

09.04.2020
/
Muud teated

Möödunud nädalal alustas Eesti Ettevõtete Kriisiabikeskus ehk EEKRI koostööd personalivaldkonna katusorganisatsiooniga PARE, tänaseks on sisuline koostöö hoo sisse saanud ning edasi jätkatakse juba selleks spetsiaalselt loodud PARE liikmetest koosneva vabatahtlike töögrupiga. Vaata lähemalt...

PARE alustas koostööd Eesti Ettevõtete Kriisiabikeskusega

26.03.2020
/
BLOGI

Et pakkuda võimalikult laiapõhjalist ja samas sisulist tuge kriisiajal hättasattunud ettevõtetele, alustas Eesti Ettevõtete Kriisiabikeskus ehk EEKRI koostööd personalivaldkonna katusorganisatsiooniga PARE. Koostöös leiame lahendused kõigile Sinu ettevõtte personali puudutavaile küsimustele. Vaata lähemalt...

REKLAAM: Margus Alviste Meistriklass: Arenguprogrammid kriisiga toimetulekuks

25.03.2020
/
Muud teated

Hea personalitöötaja,

oleme sattunud kriisi, mida pole nähtud aastakümneid. Kehtestatud eriolukord mõjutab meid kõiki nii tööalaselt kui eraeluliselt. Viirusest tulenev kriis ei jää ilmselgelt ainsaks kriisiks. Juba täna on erinevate riikide meetmed paisanud meid majanduslikku pöörisesse, löögi all on riikide vahelised suhted, finantssüsteem, harjumuspärased mõtlemis- ja tegutsemismudelid, tarbimisharjumused, väärtushinnangud. Maailm senisel moel, nagu me teda tundsime, tundub olevat jäädavalt muutumas.

Kriisi sattudes on meil kaks võimalust - kas oodata ohvrina kriisi möödumist või asuda aktiivselt tegutsema, et kriisi mõju vähendada  või seda hoopis ära kasutada. Vajame kiiresti mõtteid, mis aitaksid meil kriisiga toime tulla ja jääda ellu ka kriisijärgses maailmas.

Teen ettepaneku jätkata kiiremas korras arengutegevusi elektrooniliste kanalite kaudu. Olen sisustanud veebiülekanneteks sobiva stuudio, et olla teile jooksvalt abiks meetmete väljatöötamisel ja inimeste töövõime säilitamisel.  Pakun samuti välja neli uut online arenguprogrammi kriisiga toimetulekuks indiviidi, meeskonna, organisatsiooni ja tegevuste tasandil*: 

* Programmide detailsem kirjeldus on saadaval e-kanalite vahendusel.

Vaata tutvustavat videot siit!
Vaata lähemalt...